Sol vid havet.

Vad det är bra att bo vid havet. Det är så mycket oftare sol där än inne i stan. Idag får det bli ett snabbmöte med kommunen, in till butiken så att Emelie kan gå på lunch och sen får det nog bli havet, seadoon och jag.
Jag vet jag skulle jobbat med bokföringen men det får nog bli i natt istället.
Förstår inte varför Sverige ska ha så besvärlig bokföring. Måste vara sveriges sjuka kontrollbehov. Tycker att man skulle lätta på mangder av bestämmelser så tror jag att fler hade startat företag och framförallt fortsatt att driva dem. För vad jag har märkt så är det inte själva rörelsen som tar knäcken på många egna företagare utan allt runt omkring. All byråkrati och alla jobbiga regler. Och så självklart kostnaderna för detta. Ett bokslut på ett AB kostar ju sina 1000 lappar.
Ååå vad skönt nu fick jag gnälla av mig lite.
Ha en skön dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0