Lördag.

Näst sista lördagen innan jul. Idag ska det bakas pepparkakshus. (Ja ok då jag har fuskat och köpt ett som man bara monterar ihop). Ungarna vill att vi ska göra som farmor och farfar och göra ett eget men jag tycker det här räcker. I alla fall till mitt tålamod. Sen har jag kommit på att vanligt lim är mycket bättre än smält socker. Annars kan man ju tacka en stjärna för att man har mormor som bakar lussekatter och julbakmed barnen. När min äldsta son fyllde 4 skulle jag göra mig till och baka bullar. När han fick se dem undrade han om Contan (bargeriet) hade börjat med en ny sort. Så nu har jag slutat att försöka. Jag intalar mig själv att bagerierna också måste överleva. Så om jag överlever eftermiddagen kanske det kommer ett kort på vårt pepparkakshus. Men jag vågar nog inte lova att det ser ut som på kartongen. Håll tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0