Kaos, Kaos, Kaos morgon!!

Vilken morgon!! Hoppas inte att min dag fortsätter i samma mönster.....

-Det hela började igår kväll då jag o familjen var på 25 års fest (mycket trevligt!), jag kör eftersom att jag skulle upp o jobba idag. Vi är hemma runt kl 0,35. När jag väl ligger i sängen kommer jag på att jag glömt ta in mobilen (väckarklockan) från bilen. Jag orkar dock inte gå ut i ösregnet för att hämta den så bestämmer mig för att använda den traditionella radioklockan, ställer in rätt tid, även alarmet.

- Sover som en stock och de känns som natten är jätte lång, hinner bli riktikt utvilad men någonstans i bakhuvudet ligger jag och väntar på att klockan ska ringa....... Tillslut kommer min dotter (2 år) in i sovrummet, pigg som en nötkärna och börjar sjunga: Heja Bamse stoja stajka Bamse....... -Vaknar till med ett smile på läpparna, -tittar till på klockan 9,05           - flyger upp ur sängen och inser nu att jag stälde klockan på rätt tid men glömt att trycka på knappen ON. TYPISKT! Men vilken tur att jag har en levande liten väckarklocka :)

- Kokar kaffe - Äter frukost - Gör mig i ordning, det går över förväntan bra, har fortfarande gott om tid tänker jag när jag borstar tänderna.... (Tur att min dotter skulle vara hemma med pappa idag så att jag bara har mig själv att fixa.)

- Dags att klä på sig jacka och skor tar fram väskan som jag vill ha till dagens outfit. Av ren rutin ta fram nyckeln innan jag pussar familjen Hej då..

- Nyckeln är borta!!!!! Klockan börja närma sig 9,40 Tar mig knappt 5 minuter att cykla till jobbet i vanliga fall... Hela familjen hjälper till att leta. Kl 9,50 hittar jag dem och tänker att jag hinner till öppning iaf!

- Ut och kastar mig upp på cykeln och upptäcker då att det är punktering på bakhjulet... Kan det bli värre!!!!??? Säger ett par väl valda ord högt för mig själv, ställer tillbaka cykeln. - In igen och ber min sambo köra ner mig till jobbet, tar lilltjejen under armen i bara pjamas, hoppar in i bilen och kör......

- Framme, sönderstressad, varm, kl  är nu 10,00 ett par kunder står utanför och undrar varför vi inte har öppnat. Förklara morgonens öde och börja småskratta....

- Tänkte tyst för mig själv: bara inte resten av dagen fortsätter i samma mönster.......... 

- Kommer in i butiken, tänder upp och ser att vår "stand in" som tog över efter mig i onsdags hängde färdigt på tjejsidan. Supersnyggt!!! Får ny energi och inspiration o tänker att dagen blir nog inte så dum iaf!! :)

Tack!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Usch vilken morgon, få hoppas att det dröjer länge till nästa ;)

2009-05-23 @ 13:26:54
URL: http://www.frida-g.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0